Comparativa òptiques Canon: 135 f2 vs 85 1,2

Quan un busca la màxima qualitat en la imatge, sap que l’òptica fixa és la millor opció. Fa més de 10 anys que només treballo amb fixes i, ara per ara, res em farà canviar d’opinió, Recordo que el canvi va ser complicat, ja que estava massa habituat a moure el zoom en comptes de moure’m jo, però al final puc dir que no hi ha hagut cap fotografia que hagi deixat de fer per tenir fixes.

Podrirem parlar de quin és el rang ideal d’òptiques fixes però això avui no toca.

Avui parlarem de la diferència entre dues òptiques “top” de la casa Canon; el famòs 85/1,2 i el versàtil 135/2. I ho farem des de la perspectiva d’un fotògraf de carrer, sense gràfiques d’aberracions ni d’obertures ni res de científic que no entenem. És una opinió de camp.

Canon EF 85mm f/1.2L II USM

85-canon

Pros: Aquesta òptica presumeix de ser, si no la millor, una de les millors de Canon. La seva qualitat és insuperable. Si fem una fotografia a màxima obertura, f1,2, podrem trobar un”bokeh inimitable. El sol fet de fer una fotografia simple (un primer pla, per exemple) ens dóna una imatge que marca la diferència. És una òptica que donarà un tret diferencial a qualsevol reportatge que fem. Especialment si fotografiem persones. A més la distància focal de 85 és ideal per esdeveniments o retrats on podem agafar mig cos tranquil·lament sense que es noti que som allà.

Canon EF 85mm f/1.2L II USM

Canon EF 85mm f/1.2L II USM

Cons: Es tracta d’una òptica pesada (1Kg) i per tant, per aquells que arrosseguen la càmera tot el dia pot ser molt cansat. La seva ergonomia no és còmode i per tant cada cop que canvies d’òptica has de vigilar d’agafar-la bé, sinó… Això provoca una magnífica pèrdua de temps si tens pressa. Però la part més molesta d’aquesta òptica és la seva velocitat d’enfocament. En ser una òptica pesada i amb una obertura molt gran, la velocitat d’enfocament és molt lenta. Cosa que per segons que és pràcticament nul·la per treballar. Per acabar, el preu és una barrera gairebé infranquejable doncs està pels voltants dels 2000€.

Conclusió: És una òptica ideal per situacions estàtiques on el focus pot anar tranquil. Per exemple moda. The Sartorialist és un bon exemple. Per periodisme és absolutament nul·la i per casaments gairebé també, però depèn de l’enfocament que cadascú doni a la fotografia de casament. Una opció és el Canon EF 85mm f/1.8 USM que és assequible, lleuger, ràpid i la qualitat és molt bona.

 Canon EF 135mm f/2L USM Lens

135-canon

Pros: A diferència del 85, aquesta òptica ens dóna una rapidesa d’enfocament increïble. És de les considerades més ràpides de Canon i muntada en una càmera de la sèrie 1D dona un resultat inigualable. Ideal per fotografiar esports d’interior o de proximitat. És més lleugera que el 85 1,2 (pesa uns 700 grms) i un dels seus punts forts també és el magnífic “bokeh” que genera. Per suposat, a màxima obertura.

Canon EF 135mm f/2 L USM

Canon EF 135mm f/2 L USM

Cons: Poques coses en contra es pot dir d’aquesta òptica. Pot ser que és una distància focal un pèl llarga per fer fotografia d’esdeveniments i això t’obliga a estar lluny del subjecte. El preu és just pel resultat que dóna tot i que per molts pot ser elevat (1200€ aprox.). En aquesta ocasió, l’alternativa, el Canon EF 135mm f/2.8 Soft Focus no és una bona opció doncs la qualitat és molt justa.

Conclusió: El Canon EF 135mm f/2L USM Lens és una de les millor òptiques que hi ha i la majoria de fotògrafs en tenen un a la seva bossa. Per explicar-ho en forma d’anècdota, vaig trigar 2 anys a poder tenir aquesta lent amb mi. Fins i tot no vaig poder trobar-la a B&H de Nova York perquè és una òptica que fabriquen amb “compta gotes” i quan en surten de nous van directament cap a les agències de premsa que saben que és imprescindible.

La conclusió final és que depenent del tipus d’encàrrec o branca de fotografia que un es dediqui, farà servir una òptica o un altre. Jo em quedo amb el 135 doncs em dóna rapidesa, essencial per la meva feina.

Com sempre, tot depèn de les exigències de cadascú. A mi em funciona treballar amb 3 òptiques de màxima qualitat perquè em dóna un resultat per sobre d’òptiques zoom. Ja sabeu la dita, la foto no la fa la càmera, la fa el fotògraf. Però un bon equip ajuda, i molt!

Següent comparativa: Canon EF 24mm f/2.8 IS USM vs Canon EF 24mm f/1.4L II USM.

Fotos/ Toni Vilches Fotografia (sense editar).

Leave a Reply

*